Presentació | Caixa de diàleg de l'aplicació |
Sintaxi |
En cas que es demani generar un fitxer PNT de sortida aquest fitxer PNT de sortida tindrà un camp ID_GRAFIC i un altre camp ID_GR_LIN o ID_GR_POL que enllaçarà amb el camp ID_GRAFIC del fitxer de línies o de polígons.
Si es demana estructuració topològica l'aplicació combinarà geomètricament els punts d'acord amb la tolerància indicada i, a més, generarà registre múltiple si els atributs del punt són diferents (per exemple la longitud de la línia de la qual provenen). Si no voleu aquests registres múltiples, elimineu prèviament els camps no desitjats de la capa de línies o de polígons amb el MiraD (o amb el GestBD si us cal fer-ho massivament sobre molts fitxers), o bé elimineu-los posteriorment amb l'opció d'eliminació de registre múltiple del GestBD.
En canvi, si NO es demana estructuració topològica s'aplicarà una conversió directa, senzilla, de manera que hi haurà punts duplicats on hi havia nodes típics, nodes d'anell o nodes de línia, cadascun amb els atributs de la línia o polígon de la qual provinguin. Si es vol eliminar aquests punts duplicats (per exemple per la presència de nodes típics, o perquè els elements convertits eren vores de polígons explícits, en què la majoria de fronteres apareixien dos cops) es pot executar l'aplicació VECPNT.
Si es vol ajuntar en un mateix fitxer punts de diferents orígens podeu utilitzar l'aplicació Mosaic.
Per convertir nodes de fitxers NOD a punts podeu seleccionar tots els elements des del MiraMon i exportar-los a un VEC, que ja serà de punts i, doncs, no serà necessària aquesta aplicació. Si voleu garantir-ne la topologia, convertiu-los a PNT amb l'aplicació VECPNT. Si necessiteu transferir atributs dels nodes a la base de punts realitzeu un join físic des de la taula N.dbf a la T.dbf de la capa de punts resultant.
![]() |
Caixa de diàleg del VrtPunt |