Web del MiraMon

Limitacions del MiraMon


Limitacions de tipus general

Màxim bloc de memòria que es pot reservar per a un ràster o per a una estructura de dades enllaçada a vectors estructurats topològicament: 2 GB en la versió de 32 bits. En la versió de 64 bits el màxim bloc de memòria és pràcticament il·limitat (dependrà de la RAM instal·lada).

Nombre de sessions que es poden obrir del programa: no hi ha cap límit definit; probablement la lentitud d'execució seria un factor limitant abans d'arribar al límit que imposi Windows.

Fitxers ràster (IMG)

Precisió de les coordenades: doble precisió (8 bytes, o 15-17 xifres significatives).

Màxim nombre de columnes o files en un fitxer: uns 2100 milions (2147483648).

Fitxers vectorials estructurats topològicament (PNT, ARC, NOD i POL) i interpretació d'altres formats com SHP, KML, etc.

Precisió de les coordenades: doble precisió (8 bytes, o 15-16 xifres significatives).

Màxim nombre d'entitats (punts, nodes, arcs, polígons) en un fitxer: uns 2100 milions (2147483648).

Màxim nombre de segments en una entitat de tipus arc: uns 2100 milions (2147483648). En la representació en pantalla sota Windows 9x aquest valor està limitat a 32767; si un arc conté més vèrtexs s'indica en pantalla que serà ignorat i es continua dibuixant el fitxer, però això no acostuma a passar per tal com existeix una simplificació dinàmica que ho evita en gairebé tots els casos. En qualsevol cas podeu fer tota mena de consultes i anàlisis sobre aquests arcs de molts vèrtexs. Sota versions posteriors del Windows no hi ha limitació.

Màxim nombre d'arcs que poden convergir sobre un mateix node: 65536.

Màxim nombre d'arcs en una entitat de tipus polígon: uns 2100 milions (2147483648).

Fitxers vectorials no estructurats topològicament (VEC)

Precisió de les coordenades: doble precisió (8 bytes, o 15-17 xifres significatives).

Màxim nombre d'entitats (punts, línies, polígons) en un fitxer: il·limitat.

Màxim nombre de vèrtexs en una entitat: uns 2100 milions (2147483648). En la representació en pantalla sota Windows 9x aquest valor està limitat a 32767; si una entitat conté més vèrtexs s'indica en pantalla que serà ignorada i es continua dibuixant el fitxer. Sota versions posteriors del Windows no hi ha limitació.

Taules de simbolització de color (DBF, PAL, P25 i P65)

Nombre de nivells per a cada component RGB: 65536 en fitxers P65, 256 en fitxers DBF i P25 (opció recomanada) i 64 en fitxers PAL. Internament, i seguint les característiques de Windows, el MiraMon treballa amb 256 nivells per a cada component RGB.

Màxim nombre de colors en una taula de simbolització de color: 65536. En ràsters pot arribar a 16.8 milions.

En les targetes gràfiques antigues o en terminals de 256 colors no es poden mantenir, simultàniament en pantalla, més de 256 colors. Per això és possible i normal que quan redibuixem un fitxer vectorial que utilitza una paleta de color després de redibuixar altres fitxers que també utilitzen paletes de color, si la suma de tots els colors requerits al sistema (els 150 d'una paleta més els 16 d'una altra, més els 256 d'una altra, etc) excedeix 256, els primers colors redibuixats ja no puguin ser mantinguts integrament i es vegin desplaçats pels nous colors, diferents, que van arribant. Aquest problema no apareixerà si treballeu amb un driver de 32767 colors o de 16.8 milions de colors (situació habitual al segle XXI).

En sistemes de 256 colors, les possibles solucions són:

  • Utilitzeu paletes de pocs colors i ràsters amb un valor màxim baix.
  • Utilitzeu la mateixa paleta de color per a tots els fitxers (la paleta grisa per defecte que se selecciona cancel·lant la selecció de paleta també és un paleta normal).
  • Utilitzeu les paletes ISO256 i DIGIT256, totes dues amb 20 colors diferentment distribuïts, que han estat especialment dissenyades per a evitar aquest problema. De fet, aquestes dues paletes es poden combinar amb qualsevol paleta de 256 colors (com ara una paleta de grisos d'una imatge de satèl·lit); d'aquesta manera, resulta interessant usar la paleta ISO256 per a isolínies (com corbes de nivell) sobre qualsevol mapa temàtic o imatge i usar la paleta DIGIT256 per a polígons temàtics sobre qualsevol altre mapa temàtic o imatge.

Si voleu saber el nombre de colors que el MiraMon detecta en el vostre sistema, cliqueu sobre la casella de colors del marge inferior dret de la caixa de presentació del MiraMon.

Taules de simbolització de trames

Nombre d'estils de trames diferents: 46.

Màxim nombre de colors en una taula de simbolització de trames: 65536.

Taules de simbolització de símbols

Nombre d'estils de símbols diferents: il·limitat.